t2180-vortex-smart-2

Jak schudnąć szybko?

Jak schudnąć szybko? Bez konieczności wykonywania długich i monotonnych treningów. Bez wielu godzin spędzonych w siłowni na bieżni, trenażerze lub innym podobnym urządzeniu. Bez wielogodzinnej jazdy na rowerze, szczególnie w zimie. Jest na to prosty sposób – HIIT.

Ten magiczny skrót oznacza: high intensity interval training. Czyli intensywny trening interwałowy. Cały trening trwa nie dłużej niż 30 minut i daje świetne rezultaty. Jest dobrą propozycją dla kolarzy próbujących utrzymać formę zimą i jeżdżących w domu na trenażerze. Potrzebujących krótkich i ciekawych treningów aby zabić monotonię pedałowania w domu.

d0284378_14314062

 

Na czym polega HIIT? Polega na przeplataniu krótkich okresów intensywnych ćwiczeń anaerobowych (wykonywanych na maksymalnym poziomie intensywności) z przerwami na bardziej umiarkowane o niskiej intensywności. Można wykorzystać dowolny rodzaj ćwiczeń: rower, bieganie, aerobik, przysiady, pompki, skakanka.

Na początku stosunek intensywnych ćwiczeń do odpoczynku może być nawet 1:4. Z czasem, gdy twoja kondycja będzie wzrastać, czas odpoczynku można skrócić. Nie powinien być jednak krótszy niż czas intensywnego wysiłku. Poniżej podaję przykład treningu z rowerem na trenażerze:

1. Zaczynamy od rozgrzewki 3-5 minut spokojnej jazdy na niskim obciążeniu

2. Jazda na maximum możliwości z dużym obciążeniem przez 15 sekund

3. Odpoczynek, niska intensywność, niskie obciążenie – 60 sekund

(Punkt 2 i 3 powtarzasz 11 razy)

4. Rozjazd, niska intensywność, niskie obciążenie – 4 minuty

Wraz ze wzrostem formy wydłużasz intensywne powtórzenia lub skracasz odpoczynek. Możesz także zwiększyć liczbę powtórzeń. Pamiętaj jednak by cały trening nie przekraczał 30 minut. W internecie znaleźć można dziesiątki gotowych planów treningowych. Poniżej jeszcze szybki 13 minutowy trening

 

Magia przeplatania intensywnych i lekkich ćwiczeń polega na tym, że spalasz kalorie nie tylko w trakcie treningu. Organizm zmuszony do intensywnego wysiłku, przerywanego krótkimi odpoczynkami, spala jeszcze bardzo dużo kalorii po treningu. Ty odpoczywasz lub zajmujesz się innymi zajęciami, a tłuszcz znika!

HIIT został opracowany z myślą o profesjonalnych sportowcach, dla których miał stanowić najlepszą formę przygotowań przed zawodami. Po za tym, że pozwala na skrócenie treningu i lepsze wykorzystanie czasu, to zwiększa maksymalną ilość tlenu jaką jest w stanie wchłonąć organizm (VO2 max). To oznacza więcej tlenu dla mięśni i ich efektywniejszą i dłuższą pracę. Na tym najbardziej zależało profesjonalnym sportowcom. Świetne rezultaty w spalaniu tłuszczu to poniekąd efekt uboczny.

WAŻNE!!!

HIIT to ekstremalnie wyczerpujący trening. Jeśli wcześniej nie uprawiałeś sportu lub bardzo sporadycznie, zacznij od dłuższych ćwiczeń o niskiej intensywności. Organizm musi się przyzwyczaić do wysiłku. Osoby cierpiące na przewlekłe choroby układu krążenia, po przebytym zawale oraz ze znaczną nadwagą, powinny rozpocząć treningi od bardziej umiarkowanych ćwiczeń.

About dwabaranki

Leave a Reply